woensdag 10 december 2008

spinnen, vocht, stank

Ik ben zo blij. De vloer, de vieze vloer uit ons voorpoortaaltje is weg, weg, weg. We hebben hem vanavond eruit gehaald, naja we....... vooral Abe. Het was zo vies en vochtig. Het stonk en stonk en stonk. Elke ochtend zaten er weer overal spinnenwebben. Na de vloed van vorige maand is het eigenlijk niet meer goed gekomen. De lekkage was zo erg dat het de vloer helemaal heeft aangetast. De vochtigheid en viezigheid en schimmel kon niet weg. Nu we de vloer er uit hebben gehaald kwam er een laag vieze beschimmelde kranten te voorschijn (logisch dat het zo verschrikkelijk stonk) en daaronder een bakstenen vloer. Nu afwachten, morgen zal langzaam de laag bakstenen droog raken en de vocht, stank en spinnenwebben hopelijk verdwijnen. Het dak is gelukkig al voor een gedeelte gemaakt en de huisbaas heeft te horen gekregen dat hij het dak vergoed krijgt door de verzekering; dus ik zou zeggen ACTIE! Zodat ons voorpoortaaltje mooi blijft. Voorlopig houden we de bakstenen vloer zoals hij is. Best knus, een soort straat in je eigen huis, hahaha. En dan misschien ooit, wat onze droom is, een mooie laminaat vloer.

3 opmerkingen:

Gerben en Julie zei

hoi hoi...heb je vanmorgen geprobeerd te bellen....nam niemand op.....was je er niet??
jullie zitten trouwens in de hitte, bij ons is het -18 C
brrrrrrrr, ik verlang best terug naar de zomer.
liefs
Juul

Anoniem zei

Ik ruik het hier helemaal, vies hoor, maar gelukkig dat er nu eindelijk wat aan gedaan wordt.
Ook echt afrikaans.
Leuk zo`n stenen vloer, ben benieuwd hoor.
`t is hier guur, niks lekker hoor.
Kunnen we niet een beetje mixen samen.
Liefs, mams

Anoniem zei

plaats met de foto van je dikke buik, ook even een foto van dat voorportaaltje. Ik ben wel benieuwd! :)
Jouw temperatuur klinkt goed,maar het is vast anders als je erin zit. Geniet van de kerstboom in de zon. Ik hem hem dan toch liever bij -2C
Liefs Lys