donderdag 9 april 2009

keizersnee


We krijgen van verschillende mensen verbaasde berichtjes van: een keizersnee?!?! Ik zal jullie uit de droom helpen, voor ons was het net zo verbazend. Het was niet gepland. Na een dag in het ziekenhuis met aan het einde heftige weeen had de verloskundige maar besloten mijn vliezen door te breken zodat ons wondertje sneller zou komen. Maar er was een probleem, mijn baarmoedermond was nog helemaal dicht. Niks ontsluiting terwijl de weeen er echt wel waren om de 2 minuten. Dit zou een hopelozen zaak worden, waarschijnlijk is mijn bekken gewoon te klein. Toen werd alles snel in werking gezet, voor ik het wist had ik een operatie pyjama aan, moest ik overal handtekeningen zetten (ik zou niet weten waarvoor ik heb getekend), oorbellen uit, ringen af. Een hele poespas aan mijn lijf, dokters en zusters om me heen. Spuiten in mijn lijf en een narcose van mijn buik tot mijn benen. Ik had 3 uur geleden nog lekker gegeten, dus de dokter had me al gewaarschuwd voor misselijkheid en hoofdpijnen. Maar wonderlijk, niks van dit alles heb ik gekregen. De verloskundige had om 21.00 uur zijn besluit gemaakt en om 22.05 mochten we met tranen in onze ogen Sharisa voor het eerst bewonderen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Abe en Mirjam,

Heftig, deze foto, heel mooi. Een raar idee dat zo'n 'babietjie' zomaar uit je buik getild kan worden, zeg. Wat een topjob voor die chirurg!

Groet, Lisette

Wandel met Miep zei

Dat is ook niet wat je verwacht, een keizersnee... heftig! Maar zo te lezen is alles goed gegaan en gaat het met jou, sharisa en Abe goed! en genieten jullie van jullie prachtige dochter! Mooi meid om te zien hoor!

liefs miep

Anoniem zei

Lieve Mirjam,
Klein bekken? betekent dat bij een 2de ook een keizersnee? Gelukkig is alles heeeeeel goed afgelopen. En jij was helder toen Sharisa uit je buik werd gehaald? Liefs Irma