vrijdag 7 januari 2011

Warm

Warm, warm, verschrikkelijk warm. De laatste 4 dagen lopen de tempraturen op tot boven de 40 graden. Als je nu in het koude Nederland zit denk je misschien: lekker. Maar dit is niet meer lekker hoor, het is echt heel warm. Ons kleine meisje heeft er ook echt last van, zo zielig om te zien. De zweet straaltjes lopen voordurend van haar gezicht in haar nek, ze eet slecht (maar dat maakt me niet zoveel uit, als ze maar drinkt en dat doe ze!!!!) En zeg nou zelf, met dit weer heb je zelf ook niet zo'n honger. Een heerlijke salade of fruit kan ik van genieten, maar de rest kan me gestolen worden hoor. Het leuke is dat we de hele dag met water spelen. We zijn al twee keer wezen zwemmen bij vrienden en gisteren heb ik haar badje in de tuin gezet. Echt feest hoor. Sharisa is een watermeisje en nergens bang voor. Ze springt zo van de kant in het water, gaat kopje onder en komt weer lachend boven.
's Nachts koelt het gelukkig een beetje af, ik heb dan echt de neiging om alle deuren en ramen open te zetten en zo te gaan slapen. Maar het probleem is dat we boven op de berg en aan de rand van de berg wonen en dat betekend: slangen..... Brrrrr, je moet er toch niet aan denken dat eentje het in zijn hoofd haalt om door ons slaapkamer raam naar binnen te glipppen en....... Nouja, vul zelf maar in. Dus voor het slapen gaan gaan de ramen netjes dicht en kijken we even onder het bed. Ook hebben we nog heel veel andere bezoekers. Mieren. We doen hard ons best om ze te bestrijden, maar elke dag komen ze weer terug op een andere plek. Vanochtend waren ze op bezoek in de badkamer, dus dat is dalijk mijn missie. De badkamer een goeie schoonmaakbeurt geven en vervolgens een half uur onder de koude douche staan. Ik zie nu al uit naar die douche.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh zus... wat erg voor je dat het zo warm geworden is!! Mij lijkt het nu wel wat om met Sharisa in het badje te duiken :-)
Gr esther

Anoniem zei

Slangen, brrrrrrrrrrrrrr durf ik nog wel bij je te komen?????
Gelukkig is het eind april niet meer zo heet, maar ik hoop warmer dan vorig jaar.
Maar dit is wel te heet hoor, echt niet lekker.
Abe boft, hij zit lekker bij de airco op zijn werk, om jaloers op te zijn. Besef je het wel Abe.
Sterkte met de hitte, en hou Sharisa in de gaten, dat ze niet met een slang gaat spelen.
Dag lieve schatten, mamma/oma

Anoniem zei

Zo dat is wel erg warm .
Dus Meta is net op tijd terug.Die slangen lijkt mij ook niks.Sterkte met de hitte en spring zelf ook lekker bij Sharisa in badje.
Groeten Ina