woensdag 17 oktober 2007

2e week in Afrika

Weer even een berichtje van de familie Baardman. Samen hebben we het erg goed. We genieten echt van elkaar. Heerlijk als hij weer thuis komt uit zijn werk en Abe om me heen te hebben. Ik begin steeds meer aan het Afrikaanse leven te wennen, maar ons hollandse ontbijtje gisteren was toch echt genieten. Thx TT!!!!! Een bruine boterham met kaas en een bruine boterham met vlokken. Onbewust merk ik nu heel erg hoeveel waarde je eigenlijk hecht aan je eigen cultuur. Abe en ik scheppen onze eigen cultuur in huis. Dat is een uitdaging, maar gelukkig zijn we alle twee nietr de moeilijkste en kunnen we goed praten. Ik mis alleen mijn fiets!!!! Echt waar. Wat ik hier doe is zitten, eten of erop uit in de auto. Over een paar maanden ben ik tonnetje rond. Dus plan de campagne......ja Lys en Bart, we volgen jullie goede voorbeeld op. We zijn begonnen met hardlopen. Al een dag hebben we volgehouden, haha. Maar ik ben echt heel gemotiveerd, dit is echt een nieuwe fase in onze relatie. Wordt vervolgd........
Nu na twee weken begint het ook wel te kriebelen om iets te gaan doen. Ik ben de afgelopen weken druk geweest met mensen bezoeken, 2 dokter bezoeken voor visum, papieren regelen voor visum, boodschappen doen (een heel project hoor hier in Afrika),huisvrouw zijn, bloemly de hond heb ik samen met mijn schoonzus gewassen en geknipt, nooit gedacht dat ik dat ooit in mijn leven zou doen. Maar ik begin echt mijn werk te missen. Vanochtend heb ik een kijkje genomen op een afrikaanse school hier, praatje gemaakt met de directeur. Leuke man, ik ben altijd welkom heeft hij gezegd. Alleen toen ik thuis kwam kwamen de tranen. Ik mis Nederland, ik jullie, ik mis de normale gang van zaken. Als ik geen actie onderneem gebeurd er niks, dan zit ik alleen thuis. Elke dag moet ik er weer bewust voor kiezen om erop uit te gaan en onder de mensen te zijn en afrikaans proberen te praten. Maar elke dag is het een keuze en het moet van mezelf anders intergreer ik nooit. Dat kost wel veel energie, maar zie dat het heel belangrijk is.
Gisteren avond kreeg ik een telefoontje van mijn lieftallige zus: ze hebben een ticket geboekt en komen 11 februari!!!! Echt helemaal geweldig, een knipoog uit de hemel. Ze komen mijn verjaardag vieren in Afrika. Zo leuk, Abe was ook gelijk helemaal enthousiast.
Ok, ik ga zo naar de bibliotheek om een lidmaatschap aan te vragen en dan ga ik een leuk afrikaans romannetje halen, goed voor mijn afrikaans. Nog even geduld mensen, maar de ADSL is bijna geregeld en dan kunnen we het blog op een normale manier bijhouden. Drukkie voor jullie allen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bent een kanjer!!!!
Moedig hoor dat je overal op af stapt, je kan het.
En lid worden van de bib. is ook een hele stap voor jou, ha ha ha.

En lekker joggen...........ik weet niet wat ik lees wouw...........
Het is goed voor je huwelijk om samen een sport te doen.
En als het straks heet is kies je gewoon de koele dagen uit.
Wel of geen logees, gewoon door gaan, ze doen maar mee, Joop heb je al. JOGGEN IN ZUID-AFRIKA, dat is nog eens een belevenis.
Ben super trots op jullie!!!

Anoniem zei

Lieve allebei,
Ik denk nu bij mezelf....oh ja...we waren jullie voorbeelden in hardlopen. Maar weer even de draad oppakken :) Heerlijk om wat te lezen over en van jullie. Ben net als je moeder erg trots op je dat je zo actief integreert. Hardlopen is meteen goede therapie om de stress die dat kost van je af te schudden. We missen jullie en zien uit naar de ADSL. Geniet van elkaar en we hopen volgend jaar een rondje mee te joggen,
x Bart & Lys

Anoniem zei

He Mirjam en Abe,
Wat leuk om jullie verhalen zo te lezen. Ik vind het heel knap van je Mir hoe je je samen met Abe staande weet te houden in een vreemd land.
En zoals je moeder al schreef, joggen is super. Je weet hoe enthousiast ik erover ben hahaha.....
Leuk dat je zus komt in februari zeg.
Het zou stoer zijn als je daar ook in het onderwijs kan werken! Als je wat oudere kinderen krijgt kunnen we een internationaal email contact tussen de klassen houden. Mijn kids met die van jou. Gaaf toch!?
Veel liefs en ik hou jullie site in de gaten.
Dikke X
Clarinda

Gerben en Julie zei

Lieve Mir en Abe
Mir, ik kan je zo begrijpen hoe je je voelt....moeilijk als je alles moet missen wat je gewend bent en waar je mee bent opgegroeid!!!maar uiteindelijk vindt je je weg daarin...hebben wij ook!!komt goed!!ik vindt het erg dapper van je dat je er echt op uit gaat en dan je niet wacht tot dat het naar je toe komt!!!ben trots op je!!
ik zie er naar uit dat je ADSL krijgt kunnen we mischien gauw eens beppen!!!
heel veel liefs en tot horens
Hele dikke Hug
Juul en Gerben

Anoniem zei

Hoi Mirjam en Abe,

Echt leuk dat we zo jullie toch een beetje kunnen volgen...
Ik kan me zo voorstellen dat je je zo voelt Mirjam! Vooral als je natuurlijk steeds zelf stappen moet ondernemen...En Abe is natuurlijk gewoon op z'n werk...Dat hardlopen is wel goed van jullie! (nu nog volhouden :))Ik hoop dat er snel een leuke uitdagende invulling voor je dag mag komen!
Kun je geen eigen bedrijfje (een privéschooltje/klasje ofzo) beginnen?
Groetjes,
Marcel en Anne (celgroep)