dinsdag 23 oktober 2007

world cup!!!!!


We hebben gewonnen!!! Zuid Afrika is wereld kampioen rugby. Big party zaterdagavond. Heel Afrika stond op zijn kop. De mensen hier weten pas wat feesten is. Het begon vrijdag al. De kinderen hoefden geen uniform aan naar school, Abe hoefde zijn pak niet aan naar zijn werk. Iedereen droeg een groen springbok shirt. Nergens meer een shirt of vlag te krijgen. En daar zat iedereen om 9 uur zaterdagavond voor de tv. Vol spanning, opwinding en emotie. Ik leer Abe gelijk weer een beetje beter kennen. Wat is hij fanatiek zeg. Op het puntje van de bank, schreeuwend naar de tv,haha. we hebben bij Sharon en Hennie gekeken. Was erg gezellig. En dan het moment....nog 1 minuut te gaan. De engelse maken geen schijn van kans meer, het is game over. Niet normaal, iedereen gaat de straat op, vooral in de coloured community. Ik moest echt aan oud en nieuw denken. Muziek uit huizen, mensen dansend op de straat, rond rijdende toeterende auto's, een geschreeuw en een gejuich. Mijn schoonzus vertelde me dat veel mensen heel de nacht door gaan braaien en feesten op de straten.
De volgende dag is de schoonfamilie bij ons wezen eten. Erg gezellig. Heel het huis vol mensen. Ik heb ze hali galli geleerd. Echt lachen, wat zijn die enthousiast, ze gaan tot het uiterste om te winnen, tegen het vals spelen aan, haha. Het is goed om de schoonfamilie om me heen te hebben, ze nemen me echt op in de familie en ben er altijd welkom. Ook als Abe naar zijn werk is maak ik regelmatig even een draai voor een praatje.
Wat minder leuk nieuws. Abe's vader is erg ziek. Zijn oom is zondag geweest en hij is vel en been en ligt als een hoopje mens onder de dekens. Bij hem thuis zijn de omstandigheden erg slecht. Dit doet ons pijn. Bidden jullie met ons mee? Dank jullie wel!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gefeliciteerd!!!!!
Leuk hoor dat Zuid-Africa gewonnen heeft.
Zoiets als de oranje gekte hier.
Grappige foto!

Sterkte met je vader Abe, het blijft toch je vader, ondanks alles.

Liefs, mamma Olga

Jantine zei

Hey Mirjam en Abe,
leuk om te horen hoe het daar met jullie gaat! Goed van Zuid-Afrika dat ze gewonnen hebben met rugby. Mirjam, ben jij nu gelijk rugby fan??
Veel plezier! Geniet van elkaar! Dan genieten wij weer van jullie berichten!
Liefs, Magda en Jantine
(en ook van Bram en Alex natuurlijk)

Anoniem zei

Hoi hoi... Leuk om te horen hoe zuid afrika feest viert! Leuke foto van Abe.

Sterkte met de vader van Abe!!

Gr uit Holland... esther