zaterdag 14 juni 2008

nostalgisch Nederlands

JAAAAAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAA, verbazingwekkend, wat heeft Nederland goed gespeeld gisteren. Even was ons kleine slaapkamertje midden in Zuid Afrika een Nederlands thuis. Ik vergat even dat ik in Afrika was, dat nostalgische Nederlandse gevoel had ik helemaal. Ik voelde me deel van Nederland en een echte Nederlander. Haha. Miste alleen de bitterballen...... Niet geweten dat we het konden kijken hier. Maar ja hoor, wij kunnen alleen Zuid Afrika 1,2 en 3 ontvangen. Maar toch galmde het Wilhelmus door ons huis. Leuk, leuk, leuk. Ik heb er op en top van genoten. Op naar de volgende wedstrijd! Wie stuurt ons het Nederlands voetbalschema door met de tijden?
En dat was nog niet alles. Vanmiddag moest Zuid Afrika spelen. Geen voetbal dan, maar rugby. De billtong werd erbij gehaald. Wat voelde ik me opeens een echte Afrikaan in Afrika. En ja hoor, ons feestje gaat door. Een spannende wedstrijd tegen Wales, maar de Zuid Afrikanen hebben toch echt gewonnen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

He Mir,
Ja ons Holland is goed bezig hor met het voetballen!
Dinsdag, ik denk weer om 20:45 spelen ze tegen Roemenie (Roemenie ligt me ook wel n beetje aan het hart, maar ik ben toch echt een nederlander hor ;))

Kusje Fem

Anoniem zei

Hoi hoi.... wat gaaf dat jij ook ons nederlands elftal heb zien spelen. Ja ze zijn echt super!! Aanstaande dinsdag spelen ze weer. Om 20:45 (nederlandse tijd!!!!) trappen ze af tegen roemenie!
En ja als Zuid Afrika dan moet spelen , snap ik wel dat je daar ook warm voor wordt! Veel plezier dinsdag weer... michel en ik hopen dan vanuit ons hotel in Vianden (luxemburg) te kijken! Liefs es

Anoniem zei

TOF HÈ!!!!!!!!!!
mams

Anoniem zei

hey Mirjam,
Voetbal gaat inderdaad erg goed hè!
Ik zit elke keer weer voor de tv hoor! Ik heb ook een poule ingevuld, zo zijn de andere wedstrijden ook leuk om te kijken!
kan Abe het Wilhelmus al meezingen? En jij het Zuid-Afrikaanse volkslied?
Groetjes, Jantine