dinsdag 2 september 2008

huwelijkscursus



Jaja, dit weekend hadden we een huweijkscursus. Was erg goed. Ongeveer 2 maanden geleden hadden we een vrouwenavond bij ons thuis. Was leuk, was gezellig en we hebben heel open met elkaar gepraat. Maar hoe verder de avond vorderde hoe meer ik geshockt raakte. Deze vrouwen waren zo negatief over hun huwelijk, ik schrok van de verhalen die ze vertelde. In je huwelijk is je man je beste vriend, maar door de verhalen heen leek het wel of deze vrouwen de bediende zijn van hun man. Het is zeker een stukje cultuur, maar deze vrouwen gaan er gebukt onder. Ze genieten niet, hun man is niet hun beste maatje en het is bijna elke dag weer een strijd. Deze echtparen hebben onderwijs nodig, hoe ziet God een huwelijk? Na de vrouwenavond heb ik er met Abe over gepraat en hebben besloten om actie te ondernemen. Wij zijn op dit moment nog niet het juiste koppel om een cursus te geven, eerst moeten we zelf nog meer ervaring opdoen. Het is belangrijk om ook uit de praktijk te praten en niet alleen uit een boekje. We hebben een echtpaar uitgenodigd die een training heeft gedaan om huwelijkscursussen te geven. Ons huis was vol het hele weekend. Maar het was zo opbouwend, ogen zijn opengegaan, de echtparen waren zo bemoedigd. Geweldig! Dank U Jezus! Als we terug zijn uit Nederland zullen we weer een vrouwenavond organiseren en hier met de vrouwen over praten, want de behoefte is groot. Geweldig om dit te mogen doen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, ha, wat een leuke eendjes!!!
Goed hoor deze cursus, zou iedereen moeten doen, maar daarna de praktijk.
Soms is het moeilijk om goede voornemens vol te houden en niet in je oude patroon terug te vallen.
Tot gauw!!!liefs, mams

Anoniem zei

He Mir,
Ik heb even niks te doen op mijn werk en dan is het heerlijk om even je blog te lezen. Goed bezig jij! Kun je mij nog wat huwelijkstips geven :)
x Lys