maandag 23 februari 2009

handen en voeten

Op onze basis in Brazilie waar ik een zomer heb gewerkt met straatkinderen hing een bordje wat mij diep raakte: "Je kunt niet heel de wereld veranderen, maar wel iemands wereld."Het bemoedigd me altijd weer. Mijn hart is soms zo groot dat ik iedereen in Ashton wel zou willen helpen, er is zoveel armoede en ellende. Maar je kan niet heel Ashton in een keer helpen, maar wel de individu. Dat is zo mooi en dat maakt je zo rijk. Vorige week spraken we met een vrouw, ze is nu 5 maanden zwanger en ze heeft echt haar hart voor ons uitgestort. Ze is zwanger, maar er is geen man in beeld. Ze is een hard werkende vrouw, 5 dagen in de week werkt ze voor 200 euro in de maand. Ze werkt om te overleven. Maar hoe dat nu moet nu ze een kind krijgt? Fijn dat we met haar konden praten, haar mochten bemoedigen en voor haar mochten bidden. Zo dankbaar dat ze geen abortus heeft gepleegd, maar dat ze de waarde van het leven ziet. Ze wil in dit alles echt op God vertrouwen. Het heeft me diep geraakt, vooral omdat ik nu zwanger ben en ik helemaal begrijp dat je het allerbeste voor je kind wilt geven. Ik zou haar zo graag financieel willen helpen. Ik heb mijn hart voor God uitgestort. Een paar dagen later kregen we een envellopje met geld in onze handen gedrukt, 500 rand. Dit was het antwoord op mijn gebed. Zaterdag was Abe een dag vrij en zijn we saampjes gezellig naar Worcester gereden en konden we een heel babypakket samenstellen voor haar. Helemaal geweldig om te doen. De volgende dag hebben we het bij haar gebracht, ze kon haar ogen niet geloven, ze was zo verschrikkelijk blij en dankbaar. Ik geloof echt dat dat het evangelie is. Het is goed om mensen te bemoedigen, maar nog belangrijker is; geef ze te eten als ze honger hebben, geef ze kleren als ze niks hebben, voorzien in noden. Dit is ons gebed:

We wanna be Your hands, We wanna be Your feet
We'll go where You send us, go where You send us
We'll be Your hands we'll be Your feet
We'll go where You send us, go where You send us

And we'll try, yeah we'll try
to touch the world like You touched our lifes
And we'll find our way
To be Your hands

We'll abandon every selfish thought
We surrender everything we've got
You can have everything who we are
And perfect everything we are not
We are willing, we are not afraid
You give us strength when we say

We wanna be Your hands we wanna be Your feet
We'll go where You send us, go where You send us
We'll be Your hands we'll be Your feet
We'll go where You send us, go where You send us

2 opmerkingen:

Wandel met Miep zei

Wauw! Dat is inderdaad nog is het evangelie! Wat is God groot en machtig dat Hij door ons mensen heen zulke mooie dingen kan doen!

Gods Zegen!
Marieke

Anoniem zei

Geweldig Mirjam dat jullie dit voor haar konden doen.
Liefs, mamma