donderdag 22 november 2007

Regen, regen, regen......

Regen binnen en buiten, alleen maar regen, regen, regen en niet een klein beetje, nee regen, regen, regen. Iets wat we in Nederland wel kennen, maar hier in eind november. Nee, het klimaat is echt door de war. Ik zit nu binnen met mijn dikke fleeche trui, mijn pantoffeltjes, brrr koud gewoon. Toen we vanochtend wakker werden regende het niet alleen buiten maar ook binnen. Overal lekkage. Ons voorpoortaal kletskleddernat. In de woonkamer staan de emmertjes opgesteld en het bed in de slaapkamer hebben we ook maar even gedraaid, want vanmorgen was ik gelijk wakker toen ik opeens druppels water op mijn hoofd kreeg. Deze ervaring doet me denken aan mijn studententijd. Huize Maat in de regen, de badkamer stond blank, die goeie ouwe tijd he Raag :-). Ik vind het wel lekker dat het nu niet zo warm is, maar de mensen hier zijn bezorgd, bijna heel het dorp leeft hier van de fabriek waar de abrikozen in blikken worden gestopt. Maar met dit weer rotte de abrikozen weg en kunnen ze niet goed groeien, erg slecht dus voor Asthon en de werkgelegenheid. Dus we hopen snel op beter weer. Want voor veel mensen is dit van levensbelang.
Goed nieuws, ik heb een mobiel!!!! Gister had Abe een cadeautje voor mij, een mobiel. Ik was helemaal verbaasd, het was goed als ik ook een mobiel zou hebben, maar de financieen lieten even op zich wachten. Maar nu, dan toch daar opeens. Wat een zegening. Abe kreeg de mobiel van zijn manager om aan mij te geven. Het is de oude bank manager phone, maar ze wilde graag een nieuwe kopen. In de vergadering heeft ze toen tegen de collega's gezegd dat ze deze telefoon dan aan Abe's vrouw zou geven. Wauw, bijzonder he!!! En het is een tweede hands, maar ik heb nog nooit zo'n mooie telefoon gehad. Met camara en al. Alles erop en eraan. Hier is mijn nummer: 0027 799060119. Wie stuurt de eerste sms???? Hihi.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Mirja en Abe,
Nou ja.... al die regen! Dat had ik mooi niet verwacht in Zuid Afrika. Zag je hele dagen in de zon zitten, maar niet dus.
Hopelijk wordt het snel droog. Wat kwetsbaar als zoveel mensen afhankelijk zijn van een fabriek.
Goed he, dat ik nu ook op jullie weblog kan. Bijles van je moeder gekregen vandaag. Liefs Irma

Anoniem zei

Hey zus..... gaaf dat je een mobiel heb! Ik zal je snel een sms sturen.
En je weet naar regen komt zonneschijn! Grrrr es

Anoniem zei

regen regen tik tik.........
ook wel knus hahaha. hoef je lekka niet meer te douchen.....
bah die kakerlak doet mij aan Brazillie denken weet je nog. Echt zo leuk om elke keer je blog te lezen, dan denk ik yes weer een nieuw verhaal. veel liefs Rachel

Anoniem zei

lief stel,
ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh, wat een regen, ik wist niet dat dit voor kwam in z-a
heb je wel genoeg potjes en emmers om overal onder te zetten?
Hopelijk zit je snel weer in de zon
Liefs, mamma