vrijdag 2 november 2007

8 weken mevrouw baardman!

Vandaag zijn we 8 weken getrouwd, het lijkt ondertussen al veel langer. Er is in die tussen tijd al zoveel gebeurd. Maar Abe en ik hebben het samen erg goed. Ik heb zoveel bewondering voor Abe. Het is echt een schat, een supporter en de meest geduldige man die ik ooit heb ontmoet. Ik ontdek het steeds meer, ik ben echt met de perfecte man getrouwd. Hij is misschien niet perfect, maar wel voor mij. Ik hou gigantisch veel van hem en dat wordt alleen maar meer en dieper. Zo mooi!
Er is de laatste tijd veel gebeurd, leuke dingen, minder leuke dingen. Maar het vormt ons en maakt ons een sterk team samen. Ons hardlopen gaat aardig goed, maar je kuiten, wowie. Alleen een berg oplopen is al zwaar als je het niet bent gewend, maar nu rennen.....over een jaar heb ik kuiten mensen. Dat wil je niet weten, hahaha.
Zondag hebben we een erg toffe dag gehad. We zijn naar een kinderkamp geweest in de bergen en ze hadden ons ministry team gevraagd om een geestelijk ochtend programma te verzorgen. Wauw, het was echt een big party voor God, wat kunnen die kinderen zingen en dansen. Ik heb enorm van ze genoten. En ook van mijn man als hij zo bezig is met de kinderen.We hebben gesproken over dromen. Maakt niet uit waar je vandaan komt, God heeft een plan met je. Hij wilt je dromen waar maken. Het was zo mooi, want er waren ontzettend veel gebroken kinderen, kinderen uit slechte thuissituaties. Kinderen waarvan ouders zijn overleden. Maar ondankks alles vind God je ontzettend speciaal. We mochten met de kinderen bidden en ze bemoedigen, geweldig!!!
Woensdag was dan wel echt het omgekeerde. Ik ben met de oude mensen van Ashton een morgen op stap geweest, maar dan ook echt de oude mensen. De oudste was 96. Er was een heel programma voor ze met allerlei optredens van verschillende bejaarde groepen. Ik heb echt lol gehad. Zo ben ik een beetje bezig om me in te burgeren en mensen te leren kennen.
Ook op de een of andere manier kom ik met allerlei directeuren in contact van allerlei verschillende scholen. Echt, ik zoek ze niet op, maar ze komen gewoon op mijn pad. Ik heb leuke gesprekken met ze gehad en ze nodigen me allemaal uit om op hun school te komen kijken.
Goed nieuws!!! Onze airco werkt!!!! Heerlijk terwijl het hier langzaam aan echt zomer, en dat betekend echt warm, begint te worden zitten we binnen heerlijk koel, soms bijna koud. die airco is echt een zegening en geeft je dus ook energie. Je zit je niet heel de tijd peentjes te zweten en ik kan gewoon de dingen in huis op een normale manier doen. Dus mams en Joop, als het in december te warm is gaan we gewoon heerlijk binnen zitten en alleen maar bijbeppen :-).
Opdit moment kwakkel ik wel met mijn gezondheid. Ik heb al 2 heftige migraine aanvallen gehad. Dan kan ik alleen maar plat, stil op bed liggen en dan stromen de tranen vanzelf uit mijn ogen van de pijn. Ik vraag Abe dan om voor me te bidden en mijn hand vast te houden. De eerste keer herkende we het niet, en binnen 3 minuten tijd kon ik het wel uitschreeuwen van de pijn. We zijn toen 's avonds naar de dokter gegaan en die heeft mij gelijk een injectie gegeven en met slaapmedicatie naar huis gestuurd. Die slaapmedicatie werkt echt 24 uur, wowie wat was ik dizzy. Maar een ding ik kon wel goed slapen. Gisterenavond heb ik weer zo'n aanval gehad. Vandaag gaat het wel aardig, heb alleen hoofdpijn. Ik ben weer langs de dokter geweest en heb medicijnen gekregen en hij heeft mij wat tips gegeven. Een van de tips was om de komende maand GEEN CHOCOLA te eten. Oh, mensen, ik hou zoveeeeeeeeeeeeel van chocola. Maar ok, als het helpt dan heb ik het er wel voor over.
Morgen gaan we lekker braaien, de eerste echte braai sinds ik hier ben. Leuk! Geniet van jullie weekend! Opa, een hele fijne verjaardag, geniet van alle lieve mensen om u heen. We denken aan u. Nog 2 dingen om in de gaten te houden, de tijd is bij ons NIET veranderd, dus wij zijn een uur later. En onze skype naam is: abemirjam. We kunnen nog niet kletsen, moeten in Worchester een microfoon kopen. Maar we kunnen wel chatten en als je een webcam hebt kunnen we elkaar zien.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve kinderen,
Is die prachtige dag al weer 8 weken geleden. Ik beleef het nog als de dag van gisteren.
Voor jullie is er wel enorm veel veranderd, te veel haast voor een normaal mens.
Leuke foto! goed te zien dat jullie lol hebben.
Abe, fijn dat je zo`n goede man voor Mirjam bent. Jullie zijn een mooi stel.
We praten wel weer bij door de tel. of via MSN, dan kunnen we elkaar weer even zien via de web., daar ben ik wel weer aan toe.
Dag lieve kinderen, een dikke knuffel, ben trots op jullie, mamma

Gerben en Julie zei

Mir
Wat verschrikkelijk vervelend dat je migraine hebt...lijkt mij echt moeilijk!! we zullen er voor bidden!!
en wat die kuiten betreft....hihi mischien krijg je wel echte stalpoten!!grapje...die krijg je niet zo maar. leuk dat je het hardlopen volhoud!!! en leuk om je vanmorgen gesproken te hebben..alleen je hebt niks van die migraine verteld.....
nou ja verder is het goed om te horen hoe je je inburgerd!!ben trots op je!!!
liefs
Juul
ps: Abe...blijf goed voor haar zorgen he!!!!

rachel zei

ha baardmannetje en vrouwtje,

Fijn joh dat het zo goed gaat....
echt wel een plek voor jou tussen die kids daar in de bergen. Ik zie het helemaal voor mij. Wat bewonder ik je positieve houding en doorzettingsvermogen. Je zal het vast af en toe echt moeilijk hebben, tis toch wennen. Maar dan is het fijn dat je Abe naast je hebt staan. Tjoh die migraine, wat naar. Daar had je toch nooit eerder last van? Weten ze hoe het komt? Je bent een harde. Ik denk veel aan jullie en mis je hoor. Vandaag in de schuilplaats geweest en dacht toen aan de jullie bruiloft. De tijd begint nu echt dat ik besef dat je weg bent. He mir als ik je wil mailen naar welk adres moet dat dan? Ik heb sinds kort eindelijk internet. Lekker joh die airco........ moet je hem rond kerst maar heel koud zetten, dan denk je even aan Nederland hahaha.
Dikke kus. Je vriendinnetje Rachel