donderdag 10 juli 2008

Oprotkoffie


Een kopje koffie en dan moet je toch echt snel maar weer eens weg. Ik ontdek, ontdek en ontdek. Het is een grote ontdekkingstocht hier in Afrika. Van die hele kleine cultuurverschillen, wat toch echt een groot verschil kan maken. Ik heb nu na 9 maanden Afrika weer iets nieuws ontdekt. Als mensen je komen bezoeken moet je ze niet gelijk koffie, thee, chocola aanbieden. Nooit geweten.....want dat is een teken dat je ze snel weer weg wilt hebben. Een kopje koffie en dan moet je snel maar weer eens gaan. Nee, wat ze hier doen is eerst een uur gezellig met elkaar beppen en dan wordt er gevraagd of je misschien iets wilt drinken. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom je zo snel niks bij mensen krijgt. Maar hier dus de eye opener. Dan heb ik de mensen al die 9 maanden oprotkoffie aangeboden, hahaha. Nou, in Nederland is dat dus andersom, als je niks krijgt bij mensen dan denk je ook; ben ik hier welkom of zal ik snel maar weer eens gaan. Cutluurverschillen, boeiend, erg boeiend. En een ding heb ik al geleerd, je moet er maar relax mee omgaan en er heel hard om lachen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Grappig dit verschil! Ja vooral om blijven lachen!

Gr esther

Gerben en Julie zei

heerlijk he die verschillen...en dan denk je: waarom heeft niemand mij dit eerder verteld????? Abe waar was je...???
liefs Juul

Anoniem zei

Ha, Ha, Ha, gingen de mensen bij jou ook altijd meteen weg?
Bij mamma Baardman kregen we wel meteen iets te drinken.
Paste ze zich aan aan onze cultuur?
Echt niet saai daar in Z-A.
Liefs, mams