woensdag 9 juli 2008

inhumanly bad manners!!!!

Met die woorden ben ik vanochtend naar het politiebureau gegaan. Onmenselijke slechte manieren!!! Gisteren avond is Abe's oom overleden. We zijn geschrokken, het is verdrietig, maar we hebben er vrede mee. Wij weten dat hij nu bij God mag zijn.Voordat het lichaam uit het huis gaat, komt de politie altijd eerst even langs. Zo ook vanavond. Ik ben geschrokken, als dit de houding is van een professionele politieman......Sjoe....Hij kwam binnen in mijn tantes huis, hij keek niet op of om, zei niks, niks tegen mijn tante die helemaal in tranen was, niks tegen de rest van de familie. Hij was puur zakelijk en formeel. Hij stelde 3 zakelijke vragen, ging daarna, zonder weer iets te zeggen, weg. Hij had op zijn minst tegen mijn tante kunnen zeggen: gecondoleerd. En bij het weggaan, tot ziens en heel veel sterkte. Maar niks van dit alles. Niks, niks, niks. Ik weet dat het zijn werk is en dat hij niet emotioneel betrokken moet raken, maar hij was meer dan een koude kikker, een bevroren kikker. Abe kent hem wel en zegt dat het een rassist is. Het deed me pijn om te zien dat er nog zulke mensen op de wereld rond lopen, die echt alleen maar naar de huidskleur en de omstandigheden kijken. En weet je wat het is, de kleurlingen zelf zien het gebeuren, maar ze zijn het zo gewend dat ze zo behandeld worden, dat niemand er maar iets van zegt. Ik heb gedacht; ik ga opstaan voor mijn schoonfamilie. Ik heb vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en een klacht ingediend bij het 2e hoofd van het politiebureau. Hij heeft mooi naar mijn verhaal geluisterd. Vanavond als hij met de desbetreffende politieman heeft gesproken zal hij me terug bellen. Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd...........

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Mir, wat ben je toch moedig. Ben benieuwd naar de afloop, je moet klein beginnen om iets groots teweeg te brengen...

Liefs meta

Anoniem zei

Stoere actie zus!!!!!!!
Liefs esther

Gerben en Julie zei

wouw...je durft wel!!moeilijk hoor!!Ben trots op je!!!
liefs Juul

Anoniem zei

Wat ben je toch een kanjer!!!!!!!
Super hoor dat je dit gedaan hebt.
Liefs, mams