donderdag 15 januari 2009

Nieuws van ons wondertje


Goed nieuws!!! We komen net van de verloskundige vandaan en het gaat goed met ons wondertje. Het groeit goed en is nu 1,5 kilo. De verloskundige verwacht dat het met de geboorte ongeveer 3,5 kilo zal zijn. Ons wondertje ligt nu met het hoofd naar beneden, maar ja, het kan natuurlijk nog alle kanten opdraaien. We zijn dankbaar dat het zo goed gaat.
Voor mij is het best zwaar. Mijn handen zijn 's nachts dood en het kan soms lang duren voordat er weer goed gevoel in is. Overdag krijg ik snel tintelingen en zijn ze erg gevoelig. Elke dag wordt het een beetje meer. Ze noemen het carpal tunnel syndroom. Door zwelling in je polsen worden je zenuwen bekneld. De dokter heeft me voor nu spalken aangeraden. Dus volgende week een bezoekje aan het ziekenhuis. Wordt het nog erger dan wil hij een operatie laten doen. Maar daar gaan we nu maar niet van uit. Het kan iedergeval geen kwaad voor ons kindje. Ik moet het maar rustig aan doen en we hebben vandaag voor het eerst iemand in huis die me elke week even een keer gaat helpen om de badkamer een goede beurt te geven en de vloeren te vegen en te dweilen. Daar zijn we wel heel blij mee. Ondertussen heb ik ook al het een en ander kapot laten vallen, haha, we lachen er maar om. Tip voor een kraamcadeautje: nieuw servies :-).
Dan heb ik echt de beste man. Abe helpt en support me aan alle kanten. Hij is echt heel lief en geduldig. Dus de komende twee maanden blijven we genieten en uitzien naar ons wonder.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Mirjam, wat ben je mooi en moedig!!
En Abe is voor jou de beste man die je kan hebben.
Hug liefs, mams

Anoniem zei

Hou vol!!!! En laat Abe goed voor je zorgen (maar ik geloof eigelijk wel dat hij dat al doet)!
Liefs esther

Anoniem zei

Lieve Mir,
zwanger zijn is mooi, maar ook afzien. Ik hoop dat een operatie niet nodig is. Heel goed dat iemand nu de zware klussen doet. Geniet ervan dat je even niet de badkamer hoeft te doen (vind ik zo'n rotklus!). Leuk dat je zo trouw berichten op je blog plaatst. Ik kijk uit naar de volgende! Liefs Lys

Anoniem zei

Ha lieve Mir,
Wat vervelend van je handen! Je had er al veel last van toen we er waren, maar als ik het zo lees is het erger geworden. Je zet de artsen in ieder geval wel aan 't werk daar! Hoop dat het niet het plezier in je zwangerschap gaat bederven. En geniet lekker van de werkster! Veel sterkte en moed, ook voor Abe!
Geniet die naweek,

Liefs Meta

Anoniem zei

Lieve Mirjam,
Wat heb je al een buik zeg. Komt de baby niet nog een maandje eerder? Leuk om alles op je blog te lezen. Liefs Irma

Anoniem zei

Hey Mir!
Las net je berichtje over de kinderwagen. Jij krijgt ook alles in een auto gepropt he!
Is het geen hoogslaper, dan wel 4 meiden en een kinderwagen!
Hou nog even vol he, die laatste maandjes!
Liefs lenneke

Anoniem zei

je bent dapper Mirjam! Ik zal voor je handen bidden.
veel liefs Rachel

Anoniem zei

Hoi Mirjam,
Ik leef met je mee hoor! Mijn buik groeit net zo hard! Wel vervelend van je handen enzo... Hopelijk is een operatie niet nodig! Heel veel sterkte de komende tijd!

Veel liefs Magda