maandag 31 maart 2008

De wasmand is weer leeg!!!!

De wasmand is weer leeg, de vloer is gedweild en de douche is weer geschrobd, wat een heerlijk gevoel. Maar ja, voor hoelang is de wasmand leeg. Ik moet er maar een paar uurtjes van genieten. Eigenlijk, verbazingwekkend, geniet ik wel van mijn vakantie. Lekker om niet 6 uur te hoeven opstaan, lekker om tijd te hebben voor je huishouden en boeiuh hoe laat je naar bed gaat, mijn avonden worden daardoor een stuk relaxer. Vandaag dus lekker geboend, bobottie gemaakt en gechat met Rachel. Mensen, mijn schoonzus is echt de leukste die er is!
Elke dag leer ik Afrika steeds meer een beetje kennen. En ik ontdek meer en meer hoe groot het aids probleem is. Het raakt me, het raakt me diep. De afgelopen tijd heb ik een aantal verhalen gehoord van mannen die ontrouw zijn aan hun vrouw, tiener meisjes die worden verkracht en vrije sex. Het is verschrikkelijk. Aids is een groot probleem hier in Afrika. Gisteren was er een vrouw bij ons in de huisdienst, omdat ze het zo zwaar had de laatste tijd was ze gekomen naar de dienst. Ze had ontdekt dat ze aids heeft. Zo mooi dat we voor haar mochten bidden en haar mochten bemoedigen. Ik was blij dat ze open was, want er ligt nog steeds een taboe op aids. Want als mensen het weten wordt je soms toch anders behandeld. Je krijgt bijvoorbeeld een eigen glas om uit te drinken. Nonsense, want daardoor kan je echt geen aids overbrengen. Maar mensen zijn bang. Ik hoop hier na de vakantie met mijn Graad 9 (tieners die ik les geef) wat mee te doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Mirjam,
Leuk je blog, helemaal vernieuwd in moderne kleuren.
Fijn om te horen dat je toch van
de vakantie geniet, gelukkig.
Nog twee weken genieten dus.
Liefs, mamma