woensdag 19 november 2008

De beste uitvinding....

Wasmachine, dat is toch wel een hele goede uitvinding. Nu hij stuk is en het op zijn afrikaans gaat totdat er iemand komt kijken, gemaakt wordt of dat we een nieuwe krijgen......... dat is niet gelijk geregeld. En ook niet iedereen hier heeft een automatische wasmachine, dus dat is allemaal niet zo simpel. Dan heb ik toch een schat van een schoonmoeder, ze heeft onze hele wekelijkse was weggewerkt, half automatisch en half met de hand. Dat noem ik pas werken, daar heb ik echt bewondering voor. En dit alles doet ze zingend en fluitend. Vandaag ben ik zelf begonnen met de hand was.... ik ben een hele tijd bezig geweest, voelde me op en top Afrikaan en krijg echt waardering voor zoveel mensen. Zeker de helft van de Afrikanen heeft geen wasmachine, hoe verwend voel ik me dan en wat voel ik me raar dat ik loop te zeuren over en paar handwasjes. Er zijn moeders die de was moeten doen van hele gezinnen en altijd met de hand. In de zomer en de winter. Toch hoop ik maar dat onze wasmachine weer snel werkt, tot die tijd is het schrobben met de hand.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

oh dat is balen zeg ... dat jullie wasmachine stuk is!! Hopelijk wordt hij snel gemaakt of krijgen jullie een nieuwe! Sterkte met schrobben! Gr esther

Anoniem zei

Net of het vakantie is, dan is het wassen ook met de hand.
Hahahahahah!!!!!!!!!
Hopelijk duurt het niet te lang
Gelukkig is de baba er nog niet.
Succes met de was, liefs, mamma