vrijdag 28 november 2008

need and desire

Need and desire (nood en verlange), dit is iets wat ik heel sterk van Abe heb geleerd in Zuid Afrika. Iets moois, iets waardevols. In Nederland ben je niet zo heel erg of op een ander vlak bezig met deze woorden. Tuurlijk heb je in Nederland zo je noden en je verlangens. Maar hier komt het zo sterk naar boven. Je ziet het in de mensen om je heen en zelf maken we het ook regelmatig mee. Abe en ik praten er regelmatig over en hij heeft me echt geleerd om in dit opzicht op God te vertrouwen. God zal je noden voorzien en je verlangens mag je zeker naar Hem uitspreken, maar zal niet altijd meteen gelijk gebeuren. Nou, een van mijn verlangens was een zitzak!!! Als je mij kent in huize Maat, had ik zo'n heerlijke bruine zitzak waarin ik uren heb gezeten aan de telefoon met Abe. Op die zak zijn vele gesprekken gevoerd, tranen zijn gevallen en heb ik heel hard mogen lachen, helaas kon ik hem niet mee nemen. Nu krijgen we het, in Worcester staat er altijd op de hoek van de straat een man die zitzakken en kastjes verkoopt. Sinds ik dat heb gezien heb ik altijd al gezegd (ik was nog geen eens zwanger); ooit wil ik voor ons kindje zo'n schatig klein zitzakje hebben. Gisteren is mijn verlangen uitgekomen. Ik vind het helemaal geweldig, een felgroen kinderzitzakje staat er nu bij ons in huis te pronken. Leuk, leuk, leuk!!!!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

schattig, schattig, schattig!!!!!!!!!!

Liefs, mams

Anoniem zei

Geweldig!!! Gr es

Anoniem zei

Mooi zeg, leuk kleurtje!Liefs Irma